söndag 15 mars 2009

Grattiskort

Här är ett kort som jag gjorde till min svärmor som fyllde år. Jag använde mig av en ny kortvikning, och jag fick in många olika detaljer och tekniker på samma kort.

Här är kortet ihopvikt från framsidan. Flickan är en Magnolia-stämpel som jag färglagt med promarker och satt fast med 3d-kuddar. Bandet som håller ihop kortet har jag trätt genom två hål på högersidan för att det inte ska täcka blommorna.

Här är kortet när den första fliken är nedvikt. Tagsen är klippta ur ett och samma papper från My Minds Eye, men den ena visar framsidan och den andra baksidan. För att rama in hålet på tagsen har jag satt dit en chipboard-rundel. Texten är utstansad med cuttlebugen, och stjärnorna har jag klippt loss från ett filtband.
På fliken som jag har vikt ner kan man se de två hålen som jag trädde bandet i när jag knöt ihop kortet.

Här är även den andra fliken öppnad på kortet. De två frimärkena till vänster är utstansade och embossade i cuttlebugen, och även texten grattis är utstansad med densamma.


På baksidan av kortet har jag satt min signatur. Jag har använt mig av frimärksstansen till cuttlebugen, och de två ramarna är spillbitarna från de två frimärkena på insidan av kortet.

4 kommentarer:

Cath. sa...

Så fint kort! Och jag tyckte himmelens mycket om att få se baksidan med din sigantur, så snyggt!
Och härliga julkort här nedanför också!

pysselninjangittan sa...

gulligt kort :)

Lena sa...

Jättefint kort du gjort i härliga färger. Gillar det massor. Ha en bra dag.

Camilla sa...

Va mycket fint det fanns här i bloggen då!

Du jag är lite sugen på att ha en lite pysselträff i Eskilstuna framåt vårkanten. Tänkte höra om du skulle vara sugen på att komma??

Kram Camilla Millas C.A