söndag 11 juli 2010

Studentkort

Här är ett studentkort som jag gjorde till en av Torgnys kusinser som tog studenten nu i våras.

Till det här kortet har jag använt en gul kortstome och på den sitter en bit blått cardstock som jag målat vita streck på längs kanten. Det gula pappret längst upp har jag gjort genom att stämpla och clear-embossa texten Grattis och sedan färga in pappret med gul distresser. Längs vänsterkanten har jag satt en bård som jag gjort genom att använda en border punch som stansar ut varannan fjäril och varannan fjäril poppar bara upp.

Ett band och en getingcharm har jag satt på och sedan skrivit texten med bokstavsstickers.

På baksidan har jag satt en bit av samma blå cardstock som på framsidan och även på den har jag ritat vita streck. Jag har även satt på en gul cirkel med min signatur.

Inga kommentarer: