torsdag 19 februari 2009

Alla hjärtans dag

Här är två alla hjärtans dagskort som jag gjorde med min nya cuttlebug. Båda korten är i storlek 10x10 cm, och det var roligt att göra kort i en lite mindre storlek än vanligt.
På framsidan har jag satt en bit vitt papper som jag torrembossat i cuttlebugen. Frimärket är en bit cardstock som jag stansat och embossat i cuttlebugen också. Tillsist satte jag på lite blommor och en brad i mitten av dem.

På baksidan använde jag frimärksstansen för att stansa ut en bit papper att sätta min signatur på.


Till det andra kortet har jag använt rosa cardstock till kortstomen, och på den ett mönstrat papper. Frimärket är utstansat och embossat i cuttlebugen, och i mitten av blommorna har jag satt genomskinliga, rödrosa halvpärlor. I hörnen har jag sedan satt en klick stickles.

Inga kommentarer: