onsdag 3 mars 2010

Asiatisk ask

Den här asken gjorde jag till min mamma när hon fyllde år.


Jag har använt mig av ett härligt mönsterpapper med japanska tecken på och vikt en ask av det. Min känsla av Japan är raka linjer och inte så mycket lull-lull. Där för lät jag hela asken gå i den stilen.

Texten grattis har jag skurit ut med min Gazelle och chalkat lite på kanterna. Typsnittet som jag använt heter Shanghai. Ett trevligt typsnitt som faktist även innehåller svenska tecken!

I hörnen av asken har jag satt svarta hörn från Maya Road, och runt om asken har jag knutit med lite olika band.

1 kommentar:

ScrapMyran sa...

Ååå har så dåligt samvete för att jag inte kikat in här på länge. Du frågade om jag skulle köpa cuttle bugen och tyvärr måste jag nog passa på den, har inte så mycket stålars men framförallt så kan jag inte bestämma mig för om det är just en sån jag ska ha...

Kommer du till scrapgalens träff på lördag? Skulle vara så kul att ses igen!! Annars ses vi som sagt på City Scrap - samma bord? Tar med mig moster också =)