söndag 10 maj 2009

Kort och scrapträff

För några veckor sedan var jag på Stockholm City Scrap. Det var väldigt roligt att få en hel helg att ägna åt pyssel, och framför allt att träffa så många likasinnade människor! De alster jag gjorde under den helgen kommer komma upp här i bloggen allt eftersom.

Det här kortet gjorde jag till den första utmaningen som bestod i att göra ett kort / LO enligt en skiss, och det skulle även ha sommartema.

Jag valde ett väldigt somrigt, blommig mönsterpapper som bas till framsidan, och sedan la jag till några enfärgade papper för att balansera med. Lite halvpärlor och blingblommor i hörnen, blomma med stor brad i mitten och bokstäver utstansade med cuttlebugen.

På insidan går bandet från framsidan runt ett helt varv. Skarven döljs av en runt bit av mönsterpappret och sedan har jag dekorerat med tre halvpärlor.

På den andra delen av insidan är det tänk att man ska skriva sin hälsning. En blomma som matchar den på framsidan fick dekorera här, och längs kanten har jag dragit streck på frihand.


På baksidan har jag försökt på samma känsla som på framsidan för min signatur.

Inga kommentarer: