lördag 23 maj 2009

LO med egengjort mönsterpapper

Här är mitt bidrag till den andra utmaningen på Stockholm City Scrap. Även här kunde man välja att göra ett kort eller en LO (eller både och om man var väldigt snabb.....). Jag bestämde mig för att försöka mig på att göra min första LO i 12x12, och jag blev väldigt nöjd!

Utmaningen gick ut på att man inte fick använda något färdigt mönsterpapper, utan man skulle själv tillverka sitt eget mönsterpapper. Och temat på det hela skulle vara kärlek.

Jag tog ett rött cardstock och använde mitt nyinköpta kit med stämplar för att skapa mitt bakgrundspapper. Sedan har jag embossat det vita pappret i cuttlebuggen, och dekorerat med halvpärlor och en blomma. Texten har jag stansat ut i vit cardstock med cuttlebuggen och hjärtat har jag ritat på frihand och klippt ut i svart cardstock.

Inga kommentarer: