fredag 11 februari 2011

Bröder i soffan

Den här layouten gjorde jag till Scrap-Perras februariutmaning. Den gick ut på att man skulle lifta ett valfritt alster i deras blogg. Jag valde att lifta den här layouten som Willea gjort:

http://scrap-perra.blogspot.com/2010/12/cosmo-cricket-cirka-1934.html

Jag har inspirerats mycket av layouten, men ändå gjort mer min stil av det hela.

Cirkeln runt kortet har jag gjort av ett vitt band som jag rynkat. De svarta swirlsen har jag klippt loss från ett filtband, och blommorna kommer från Prima. Runt kanten på alla papper har jag dragit lite slarviga streck i olika färger för att rama in. Journalingen har jag gjort på den beige pappersremsan, och skrivit med en ljusbrun penna.

Metallskylten hade egentligen en annan text, men jag drog bort den och satte dit ministickers istället för att få den rubrik jag ville ha.

Inga kommentarer: