söndag 31 augusti 2008

Grattiskort

Det här kortet har jag skickat in till en tävling på Kort i fokus. Kriterierna i den är att det ska vara ett grattiskort, och det ska vara minst ett band med på det.


Inspiration till att vika upp hörnet på pappret som jag har gjort här fick jag från någon blogg jag tittade på, men tyvärr kommer jag inte ihåg vilken. Jag har surfat en hel del... Pojken och rosen är två bokmärken som jag tyckte passade bra till de lite bleka, gammelrosa färgerna.



På insidan satte jag en stor blomma för att dölja skarven på bandet. Grattis är stämplat med bokstavsstämplar från Lidl och färglagda med promarker. Hörnstämplarna är från Panduro. Men jag ser nu att en av rhinstenarna i mitten har ramlat loss innan fotografering, det skulle vara fem uppe och fem nere.


På baksidan sitter min signatur. För att hålla temat så sitter en bit av samma band här som på framsidan. Ramen runt har jag ritat för hand.

Inga kommentarer: