tisdag 14 oktober 2008

Julkort med bockar

På Svensk Scrapbooking var det CC (Cyber Crop) i helgen. Dvs massor av utmaningar och tävlingar. Jag missade att boka in det, så jag hade bara lite tid på söndag eftermiddagen åt det. Men jag hann med att göra två kort iallafall, och här är det första.

Den här utmaningen var att göra ett julkort med både stämplat och utstansat på. Jag har ju inte så många stansar än, så jag letade lite bland en del utstansat jag köpt på tradera och hittade ett älghuvud. Hur stor skillnad är det på en älg och en ren tänkte jag, så min plan var att göra ngot på temat Rudolf med röda mulen. Jag letade upp mina pepparkaksformar och mha dem klippte jag ut de tre bockarna i grå cardstock, i tron att det var renar de med. Sen slog det mig... med en älg och tre bockar var det ganska långt ifrån Rudolf... Jo, jag var lite stressad över att det var så mycket jag ville göra och så lite tid till det.



Så jag fick tänka om, och såhär blev resultatet istället. Bockarna är utklippta i cardstock och runt kanten har jag dragit med en röd promarker penna. Runt kanten på kortet har jag stämplat med en stjärnstämpel och GOD JUL är stämplat med bokstavsstämplar från Lidl och färglagt med promarker. Blomkrukan är gjord av lite olika utstansade delar, och tillslut satte jag på några guldstjärnor.

Inga kommentarer: