fredag 31 oktober 2008

Tävlingsbidrag

Pyssloteket finns det nu en tävling där man kan vinna en cuttlebug alternativt ett valfritt alfabet till cuttlebugen. Du kan läsa mer om tävlingen här.

Jag är lite inne på receptkort just nu, även om det inte har synts i bloggen än. Det beror på att de swapar jag är med i inte är avslutade än, och jag vill inte visa upp mina bidrag här förrän alla fått sina receptkort. Det är ju så kul att få ett gäng i postlådan, och då är det roligast om man inte råkat se dem redan innan.

Så inspirerad av dessa receptkort gjorde jag detta lite annorlunda receptkort som mitt bidrag till tävlingen. Det är större än vanligt, 25x25 cm, och receptet är lite roligt =)

Som stomme till kortet har jag använt ett grått cardstock, och ovanpå det sitter ett underbart blått papper med kungakronor på. Det bruna pappret är baksidan av kronpappret, och pajen och kakburken i hörnet är utklippta från ett mönsterpapper.

Stämpeln uppe i vänstra hörnet är från Magnolia och hon är färglagd med promarker. Flickan sitter sedan i en lite ram, och det är en bit av det som blev över när vi köpte spelet Carcassonne. Det spelet består av massor av kort som man själv får ploppa ut från ett större ark, och därifrån har jag klippt loss en ruta.

Längs högersidan av kortet har jag stämplat med mina bokstavsstämplar, och den blå texten är utstansad med cuttlebugen (som jag lånade på Pyssloteket). Själva recepttexten har jag skrivit ut på det blå pappret med svagt grå färg. Sedan har jag fyllt i texten med en svart penna. Då ser det ut som att man skrivit själv, men texten blir jämn, rak och snygg.

Blommorna är pappersblommor, men de översta blommorna på det stora grupperna är i tyg. Det blir snyggt att blanda olika material så tycker jag! I mitten av blommorna sittet bling-brads. Tillsist placerade jag ut lite bruna blingstenar lite här och var på kortet.

Jag är mycket nöjd med mitt kort! Sen får vi ju se hur det går i tävlingen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Den är så himla fin! Tusen tack för ditt bidrag! :)