lördag 22 augusti 2009

FAIRY good christmas

Här är ett lite annorlunda julkort som inte riktigt har de klassiska julfärgerna eller julmotiven. Men jag tyckte jag var lite vitsig med julhälsningen =)

På framsidan har jag använt ett underbart fint ljusgrönt julpapper. Sedan stämplade jag älvan från Stämpelboden på ett vitt papper, och ville få pappret att smälta in lite i bakgrundspappret. Jag har därför färgat in pappret med en grön stämpeldyna, utom på älvans vingar. De är fortfarande vita, vilket ger en häftig effekt, även om det inte syns så bra på fotot. Runt kanten av pappret har jag sedan stämplat med både Inkidos snöstjärna och en swirl.

Den andra tagen har jag gjort på liknande sätt, men här har jag även stämplat med snöstjärnan i den gröna färgen över själva pappret, och fäst en mängd fina band i ena hörnet.

På baksidan har jag satt mer av det fina pappret, och en liten lapp med min signatur som jag gjort på samma sätt som tagen på framsidan.

1 kommentar:

Anonym sa...

fyndigt och snyggt,gillar iden o givetvis är det liftvarning på detta kort
Puck/Stämpelboden