lördag 22 augusti 2009

Kort i brunt

Det här är mitt första försök att göra ett eget bakgrundspapper, och jag blev väldigt nöjd med resultatet! Eftersom jag gjorde bakgrundspappret i beige-bruna färger så lät jag resten av kortet gå i samma färger.
På framsidan har jag mitt egengjorda bakgrundspapper och på det sitter en oval som jag först embossat i cuttlebugen och sedan dragit en brun chalk över med lätt hand för att framhäva mönstret. Flickan är en stämpel från Sarah Key som jag färglagt med promarkerpennor. Blommorna är vita blommor som jag målat med promarker de med för att få de färger jag ville ha. Det bruna bandet har jag satt fast med vanliga häftklamror som jag sedan färgat bruna med promarker de med. Ett knep som jag lärt mig av Veronica.

På insidan gjorde jag ett till bakgrundspapper som är nästan likadant som det på framsidan.

På baksidan har jag satt min signatur. Här har jag maskat ihop den runda skyltstämpeln från Stämpelboden med en swirl som jag köpt begagnad. Det blev riktigt bra tycker jag!

Inga kommentarer: