lördag 22 augusti 2009

Julkort med tomtenisse

Nu har jag börjat produktionen av julkort! Det kan tyckas tidigt att börja i augusti, men ska man bli klar till jul så är det bäst att börja i tid!

På insidan av mina julkort har jag helt enkelt bara stämplat med en God Jul-stämpel.


På det här kortet har jag maskat ihop tre stämplar från Stämpelboden. Tomtenissen är en liten skogsalv som vanligtvis hoppar över en sten, men stenen har jag maskat bort och istället ersatt den med en skylt med en stolpe. Stämpelmotivet har jag sedan färglagt med promarkerpennor. Runt kanten på pappret har jag sedan färgat in en bit med en beige färg från en stämpeldyna, och sedan stämplat på de svarta swirlsen.

På baksidan har jag gjort ett matchande motiv med min signatur.

1 kommentar:

Anonym sa...

vad roligt du har gjort med skylten,jag hade faktiskt samma alf o han fick hoppa över julklappar när jag gjorde julkort förra året.
Puck