måndag 1 december 2008

Adventskalender

Här är en adventskalender som jag gjorde i helgen till min man. Den består av 24 tetror med en liten godisbit i varje.


Till tetrorna använde jag ett antal papper som jag inte riktigt tyckt passat till något kort, och de blev jättebra till detta! Sedan la jag alla tetror i en skål. Och nr 24 är självklart störst!


Närbild på en tetra. Tetrorna har jag gjort genom att ta en bit papper och klistra ihop till ett rör. Sedan är det bara att nypa ihop ändarna åt varsit håll. Siffrorna har jag stämplat med stämplar från Lidl, och färglagt med promarker.

5 kommentarer:

Karolina/karehed sa...

Vilken tur din man har som har en så pysslig fru! Dina tetror är jättefina :o)

Cornelia sa...

Nämen... vilka söta!! Och vilken superfin idé!

Skulle gärna vilja göra en till min man också... men han äter inte godis... vad lägger jag då däri???

Lisbet sa...

Hej!

Himmlars hölder vilka underbara tetror - jag blir alldeles betagen.
Nu utfärdas LIFTVARNING på dem.

Återgälda gärna besöket för nu har jag till sist lagt in i båda bloggarna:

www.articsisters.blogspot.com

och min egen;
www.digiscrapp.blogspot.com

Välkommen

Anonym sa...

snygga saker du har altrat! denna kalender och godisburken under :)
adventskalendern- rolig idé och samtidigt kan man bli av med lite papper som kankse är svåranvända annrs :) snyggt blev det iallafall! :D
godisburken- gillar detaljerna :) riktigt snyggt :D

~ Sophia ~ sa...

Jätterolig idé med adventskalender i form av tetror. Det kan ju funka till en hel del annat oxå...fiskdamm, skattjakteller kanske till bordsplacering.
Liftvarning!!

Kram, Sophia