onsdag 17 december 2008

Glöggrecept

Här är ett receptkort för hemmagjord glögg. Själva receptet har min syster bidragit med, och det blev riktigt gott när de gjorde glögg för 2 år sedan.

Jag har gjort kortet som en ficka med en tag i som själva receptet står på. Smurfen har jag skrivit ut från Målarbok på nätet och färglagt med promarker. Jag ser dock att färgerna blev lite konstiga på fotot, kastrullen är inte vit utan ljusblå. Texten Glögg har jag skrivit ut på datorn med fonten Jellyka Castle's Queen. Runt kanten på kortet har jag stämplat med olika sidor av en hörnstämpel från Panduro.

Här är själva tagen. Receptet är utskrivet på baksidan av ett mönsterpapper, och runt kanten har jag stämplat med samma stämpel som på kortet. Högst upp har jag häftat fast en liten bit band. Det var faktist första gången jag använde häftklammer på ett kort!

Inga kommentarer: