fredag 12 december 2008

Pekbok

Min son är just nu i en period när det är väldigt roligt med foton och att få veta vad alla och allting heter. Så därför gjorde jag en pekbok med bilder på alla i den närmaste släkten. Förutom att han tycker den är väldigt rolig att läsa så är det även en fördel att han lär sig namnet på även de personer som han inte träffar så ofta.

Fotona har jag skrivit ut på fotopapper på skrivaren och klippt ut dem med en liten vit ram runt. Eftersom jag skrev ut dem själv så kunde jag beskära och förmiska dem till lagom storlek. Sidorna har jag sedan gjort av cardstock och pyntat bak- och framsida väldigt sparsamt. När alla sidor var klara så laminerade jag dem för att boken ska hålla lite längre, och även motstå vissa tuggattacker. Till sist så satte jag i band i de två hålen för att binda ihop den.

Här nedan kommer ett urval på sidor i boken, och den sista är baksidan.











4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilken samrt idé! Den ska jag komma ihåg:-)

Ha en trevlig helg!

Hannoa sa...

Hej! Blev ju jättebra!!! Åh vad du är duktig! Kanske jag oxå ska göra en bok till min 9månaders tjej... Kul att du blev nöjd över grejorna. Hör av dig om du behöver nåt mer, såg att ugglan kom till användning oxå.

Kram

Cath. sa...

Jättebra idé och så blev den så fin också!!!

Anonym sa...

jättefin sak! :) och vilken smart idé :D
www.bleckvardsscrap.bloggagratis.se