lördag 10 oktober 2009

Beige kort

Det här är mitt andra kort i färgswapen som jag är med i på Svensk Scrapbooking. Den här månaden var färgen beige, så jag gav mig på att göra ett kort i enbart beige nyanser.


Jag har tagit en bit vitt papper som jag färgat in med beige stämpeldyna. Sedan har jag stämplat blommor, fjärilar och swirls på pappret med en lite mörkare beige dyna. Därefter jag har stämplat och embossat blommor i clear.

Kaninen har jag stämplat på en bit beige cardstock och sedan färglagt delar av den med en ljusgrå promarkerpenna för att få två olika beige toner. Framför kaninen sitter sedan en bit filttyg som jag klippt till som gräs.

Rosorna har jag gjort själv mha retrostansen och beige cardstock, och bladen under har jag klippt ut på frihand ur ett papper som jag färgat in med stämpelfärg.

Uppe i hörnet sitter en stor brad som jag klätt med beige papper och satt fast en utstansad fjäril på. Spiralerna är remsor av cardstock som jag snurrat till.

Sedan avslutade jag med att stämpla ordet beige med bokstavsstämplar längs det ena bladet och raspa kanten av pappret innan jag satte fast det på en beige kortstome.



Detaljbild på rosorna, texten och bakgrundspappret.

Inga kommentarer: