lördag 24 oktober 2009

Namnskylt

Här är en namnskylt som jag gjort till den först utmaningen på Stockholm City Scrap. Den fick vara högst 6x10 cm och skulle göras hemma innan träffen.



Jag använde mig av ett annat sätt än jag brukar när jag gjorde denna. Jag började nämligen med att rita en skiss på hur den skulle göras så att jag fick in rätt proportioner, och sedan följde jag skissen nästan helt. Det gjorde att det gick väldigt fort att göra namnskylten eftersom jag redan hade funderat igenom hur den skulle se ut innan jag började.



Jag har använt ett brunt cardstock som bas, och på det sitter ett grönt mönsterpapper med små gröna löv på. Den vågiga cirkeln till vänster har jag gjort genom att klippa ut en cirkel och sedan använda hörnstansen för att göra den vågiga kanten.



Till själva namnet har jag tagit ett vitt papper och färgat in med två olika gröna stämpeldynor, och sedan chalkat kanten. Mitt alias-namn har jag stämplat med bokstavsstämplar och mitt riktiga namn har jag skrivit förhand.



Sedan har jag dekorerat med ett band med rosett, en blomma, bruna blingstenar och en hattnål med pärlor.



En bild från sidan.
Här är skissen som jag ritade innan.

2 kommentarer:

TinaStina sa...

Hej Pernilla!

Tack för trevligt sällskap i kördags!

Ville bara skicka en liten hälsning från Nyköping. Nu när jag äntligen hittat till din websida kommer jag att ha lite koll på vad du gör för fina grejer :)

Kram!

Maiden sa...

Hello!
Har kikat runt lite här å måste säga att jag är imponerad av dina skisser! Att först göra en egen skiss å sen skapa har jg faktiskt aldrig provat på! Jag använder andras skisser, liftar eller bara öser på utan tanke... Men detta måste jag absolut prova - tack för inspirationen! :-)