måndag 5 oktober 2009

Tackkort

Här är ett tackkort som jag gjort i en ren design, med blomman som utgångspunkt.

Blomman på det här kortet såg jag i en video på Youtube, men jag har inte kvar adressen tyvärr. Man gör den med hjälp av en hjärtstans. Man stansar ut massor av hjärtan, och om det inte är ett dubbelsidigt papper så är det bra att färga in baksidan med chalk eller liknande. Sedan viker man alla hjärtan på mitten och fäster dem lite omlott på en stor cirkel. Till slut håller man hjärtanen nere med hjälp av en stor brad.

Förutom blommarn har jag även gjort en bård av en bit av samma papper som jag använde till blomman och så har jag stansat ut texten i mossgummi med cuttlebugen.

Här ser man blomman lite från sidan.

På baksidan har jag gjort en blomma av fler hjärtan, men här har jag klippt dem mitt itu och bara använt den ena sidan av alla. Hjärtdelarna har jag satt fast under en bit runt vitt papper.

Inga kommentarer: