måndag 12 oktober 2009

Harmoniskt kort

Här är ett kort som jag gjorde efter Lauras skiss nr 36 på 2sketches4you. Tyvärr blev det utom tävlan, för tiden för att lämna in bidrag hade redan gått ut. Men det var en kul skiss att jobba med!

Stämpeln i mitten tycker jag är väldigt harmonisk och fin, så den fick bli utgångspunkten för hela kortet. Jag har stämplat den på ett papper som jag först färgat in med beige stämpeldyna.

Kanten på det gröna pappret har jag gjort vågigt med min hörnstans, en absolut favorit! Kortet är ganska enkelt i stilen, så jag har nöjt mig med de olika papprena, metallbrads i hörnen, det bruna prickiga bandet och de tre röda blom-bradsen.

Baksidan har jag gjort i samma stil som framsidan, med samma papper och samma band. I mitten sitter min signatur.

Inga kommentarer: