måndag 12 oktober 2009

Svart-vitt kort

Här är ett kort som jag gjort till Cute Card Thursday utmaning nr 81: So Charming! Utmaningen går alltså ut på att man ska ha med minst en charm.

Jag utgick från en påse med dekorationer från Pagoni som jag fick i materialkitet på Enköpings pysselträff. Innehållet i påsen gick i svart-vitt, så därför bestämde jag mig för att göra hela kortet i de färgerna.

Jag har använt mig av en vit kortstome, och på det satt ett svart papper som jag embossat i cuttlebugen och gjort en vågad kant på med min hörnstans. Uggelstämpeln är en clearstamp från Artemio som jag stämplat på ett vitt papper och monterat på ett svart papper. Denna har jag sedan satt fast med 3d-kuddar.

Det vita bandet med svarta prickar, den hängande charmsen, hattnålen med pärlorna och den vita blomman i glas och metall kommer från Pagoni. Lite olika vita och svarta blommor fick pryda kortet, och för första gången har jag även använt en knapp på ett kort!

Baksidan är enkel, men går i samma toner som framsidan. Stämpeln "Handgjort av" kommer från Stämpelboden.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Gorgeous card, love how elegant it is. Thanks for joining us this week on CCT.
Caz
x

ScrapMyran sa...

Skitsnyggt!