onsdag 4 november 2009

Gott nytt år-kort

Här är ett kort som jag gjort till Cute Card Thursday's utmaning nr 84. Den gick ut på att göra ett kort som har ett drink- eller cocktailtema. Jag passade på att göra ett julkort med Edwin från Magnolia.

Stämpelmotivet har jag färglagt med promarker, och för första gången såg jag till att jobba lite mer med skuggning och att blanda ihop olika färger. Jag blev väldigt nöjd med resultatet! (Även om det kan vara svårt att se på fotot.)

Som kortstome har jag ett ljusblått cardstock och på det sitter det underbara julpappret från Inkido. Texten God Jul är ett peel off-klistermärke och texten Gott Nytt År har jag skrivit med först silverpenna, och sedan en svart penna. Men silvertexten syns knappt på fotot. Snöstjärnorna har jag stansat ut med min nya Martha Stewart-stans. Underbar! Och i mitten av snöstjärnorna sitter en genomskinlig akryldroppe. Klockorna och granarna i silver är också peel offs.


På baksidan har jag satt samma härliga julpapper, och klockorna är likadana som de på framsidan.

Inga kommentarer: