söndag 29 november 2009

Julkort i blått

Här kommer ett julkort som jag gjort efter en skiss på Svensk Scrapbooking.

Jag har gjort hela kortet i olika blå nyanser. Som bakgrundspapper har jag använt ett julpapper från Inkido med massa olika julord på. Nästa papper med ljusblå snöstjärnor på har jag klippt till för hand till den lite annorlunda formen. Jag har också satt på en blå spets som jag haft liggande länge och som äntligen passade in.


Stämpelmotivet har jag färglagt med promarkers, och kanten av pappret har jag rispat och chalkat med en blått dyna.

I hörnet sitter små blommor som jag stansat ut ur samma papper som kortstomen och vita snöflingor som jag också stansat ut. I mitten sitter blå halvpärlor.


Längs ena sidan sitter fler av de fina blå halvpärlorna.
På baksidan har jag använt samma papper som på framsidan och satt dit min signatur.

1 kommentar:

Lilla a sa...

Superfina kort! Det påminner mig om att det är hög tid att börja fixa med julkort nu.

Igår hade jag och några vänner pepparkaksbak med husbygge. Jag skall ha nytt bak om 14 dagar och skulle behöva lite tips och inspiration för vad jag skulle kunna göra bättre till nästa gång. Titta gärna in på min blogg heter gladdagboken.se och se vad du tycker.

Hoppas du får en bra vecka!

/Lilla a