söndag 29 november 2009

Vinflaskekort

Svensk Scrapbooking är det CC den här helgen, och en av utmaningarna var att göra ett flask-kort. Perfekt för mig som ska ge bort en glöggflaska idag!

Jag har tagit ett papper i blått med bruna swirls och små rosa fläckar på, och på den klippt ut själva kortet. Sedan fick de de färgerna gå igen i resten av dekorationerna.


Stämpeln är från Magnolia, och jag har färglagt den med promarkers. Pojken är sedan utklippt och monterad på en brun oval som är utklippt ur baksidan av samma papper som själva kortet.

Höggst upp sitter några blommor som jag stansat ut ur baksidan av pappret. I mitten av dem sitter en halvpärla. Jag har också satt ett blomsterband runt själva kragen på kortet.

Jag har virat ett vitt organsaband runt kortet och knytit en rosett. Från rosetten har jag också hängt två metallhängen som jag gjort själv av lite olika pärlor och två hattnålar. Längs nederkanten har jag satt halvpärlor i olika storlekar.

Inga kommentarer: