måndag 16 november 2009

Blå-lila julkort

Det här julkortet har jag gjort efter en skiss hos Just Magnolia, och jag har även använt utmaningen hos Cute Card Thursday som går ut på att kortet ska glittra!

Jag har använt mig av en Magnoliastämpel, men maskat bort den flaska och de glas han håller i och istället låtit honom hålla i en stjärna i ett snöre. Formen på pappret under stämpeln har jag ritat och klippt på frihand.

Dekoreringen blev ett silverband och ett ljusblått band, utstansade lila retro-blommor, utstansade snöstjärnor, bling och snöstjärnebrads.

Mösterpappret glittrar också mycket, även om det inte syns så bra här på korten. Det är nämligen embossat med clear och glitter.

Närbild på stämpeln. Jag har som vanligt färglagt med promarker.


Närbild på blommor och snöstjärnor.


Närbild på texten God Jul som är peel offs.


På baksidan har jag använt samma mönsterpapper som på framsidan, och sedan har jag använt en retro-blomma med en vit cirkel i mitten på för min signatur.

1 kommentar:

Bev sa...

What a great card! Thanks so much for joining us at JM this week x