söndag 22 november 2009

Födelsedagskort

Här kommer ett födelsedagskort till Veronica som fyller år idag. Stort grattis till henne!!

Jag har använt mig av en skiss från Charisma Cardz, utmaning nr 46.

Jag har använt mig av ett brunt cardstock som kortstome, och på det satt det härliga rosa pappret med prickar från Inkido. Stämpeln från Magnolia har jag stämplat med en röd stämpeldyna och sedan embossat med clear embossingpulver. Det var första gången jag gjorde så med en motivstämpel, och jag blev riktigt nöjd.

Runt stämpeln har jag färgat in med färg från en rosa och en vinröd stämpeldyna och sedan stämplat dit lite bruna swirls. Hela motivet är sedan monterat på en bit brunt cardstock i samma färg som kortstomen.

Blommorna har jag stansat ut i brun cardstock och notpapper. Notpappret monterade jag först på en bit vanligt vitt papper för att det inte skulle vara så tunt och sladdrigt. Till sist lite band och akryldroppar som enkel och stilren dekoration.

På alla sidor av kortet har jag använt samma prickiga papper som på baksidan. Kortet får en så härlig tyngd då =)
Här på vänster insida har jag satt den här fina stämpeln från Inkido som jag embossat på samma sätt som stämpeln på framsidan.

På höger sida av insidan finns det plats för att skriva sin hälsning. Här har jag satt en bit vitt papper där jag färgat in kanterna på samma sätt som på motivet på framsidan.

På baksidan har jag helt enkelt satt min signatur.

3 kommentarer:

Sally sa...

Very lovely card. Thanks for joining us at Charisma Cardz.

Allison sa...

lovely take on the sketch
thanks for playing along at Charisma this week
AllisonX

ScrapMyran sa...

Hejsan! Verkar som om jag blir solo i helgen och nu har jag lite problem med hur jag ska ta mig dit... Vart var det du bodde? Skulle du kunna tänka dig att hämta upp mig på vägen?