lördag 7 november 2009

Rustad för bilfärd

Den här layouten gjorde jag till den första utmaningen på lördagen på Stockholm City Scrap. Utmaningen gick ut på att man skulle ha med ett visst antal av olika saker, och man fick inte ha med något annat.

Det som skulle vara med var:
1 foto
2 fonter
3 mönsterpapper
4 olika band
5 blommor
6 metalldelar

Jag valde att göra en layout med det här underbara fotot på Aron när han åker omkring på sin bobbycar med pappas skor på fötterna och en stor tratt på huvudet.

Så fotot syns ju. De två fonterna är dels rubriken som jag stansat ut med cuttlebugen, dels den handskrivna journalingen som följer kanten på den stora cirkel. De tre mönsterpapprena försökte jag få att stämma in med färgerna på fotot. Att det sedan var katter på det ena är bara en bonus, efter som vi har katt hemma :) De fyra banden blev två stycken organsaband som löper över cirkeln, ett rött band som sko-charmen hänger i och så lite pärlfloss nere i högra hörnet.

De fem blommorna köpte jag på plats, och de är riktigt härliga tycker jag! De sex metallbitarna blev två brads runt fotot, den stora sko-charmen och en hattnål med en pärla och en slända som sticker upp ur de nedersta blommorna.

Sen har jag också dragit några streck för hand runt pappret för att få en ram på layouten.


Närbild på de underbara blommorna. Här ser man också lite av hattnålen som sticker upp.



Närbild på banden, sko-charmen och journalingen som följer kanten på cirkeln.

1 kommentar:

Vero sa...

Här fanns en massa fint att kika på. Tack för inspirationen.