söndag 8 november 2009

Gul-grönt grattiskort

Det här kortet gjorde jag till Passion for ProMarker's utmaning vecka 24, vilken gick ut på att använda färgerna Grass (grön) och Canary (gul).

Jag har använt med av alvstämpeln från Stämpelboden, och färglagt den med framför allt de två färgerna som var med i utmaningen. Sedan har jag gjort ett bakgrundspapper med distresser i gult och grönt. Först färgade jag in pappret med den gula färgen, sedan stämplade jag på det med 8 (!!!) olika stämplar i grönt. Det är roligt att göra egna mönsterpapper!

I övrigt har jag dekorerat med lite utstansade retroblommor och snöflingor, akryldroppar och metalldekorationer.

Lite detaljbilder:


8 kommentarer:

Natalie sa...

Great card, thanks for joining us at PFP this week. x

Anonym sa...

Fantastic card, great details, thanks for playing along on Passion for Promarkers and good luck!
Barbara
xx

The Crafty Den sa...

Hi Pernilla, what a cute card. Love the image and your colouring is fab. Gorgeous papers and the details are perfect. Thanks for joining us at PFP this week. Hugs, Denise x

lil-paper-pixie sa...

Adorable card, love that pixie!!! Thanks for playing
along at PFP.

Hugs

Sarah

Tiggy sa...

Så fint. :)Trevligt upplägg.

Michele Roos sa...

Such a fabulous card. Love the image you've used and the colouring also. Thanks for joining us this week at PFP. Hugs Michele x

Manda sa...

Love the image you have used, such a cute card. Ty for joining PFP and Good luck

Manda x

Wiccababe sa...

beautiful card - love all the wee details
thanks for joining us on PfP and good luck
remember to have a go at the new challenge that started this morning too
Debz
x