onsdag 9 december 2009

Inflyttningskort

Det här kortet gjorde jag till min syster som hade inflyttningsfest för några veckor sedan.

Som kortstome har jag använt ett svart cardstock, och på det har jag använt det härliga mönsterpappret som jag inte minns vart det kommer ifrån. De två orange bitarna är baksidan av mönsterpappret som jag monterat på svart cardstock.

Fotot har jag tagit själv och det är lite internt. Det är nämligen ett gammalt förfallet hus som står på tomten till släktens gemensamma fritidshus. Det här var första gången jag använde ett foto på ett kort, och det blev väldigt snyggt tycker jag!

Skylten högst upp kommer från ett papperskit, och jag har stämplat under den med en svart knapp-stämpel för att den inte ska smälta in i bakgrundspappret. Några fotoankare och akryldroppar fick bli de enkla dekorationerna. Eftersom mönsterpappret är så snyggt ville jag inte dölja det för mycket.


Här är vänstersidan av insidan. Jag har klippt ut cirklar ur grönt och orange papper, och stämplat under dem på samma sätt som på framsidan.

Här är högersidan av insidan, där jag skrev hälsningen. Även här har jag använt en remsa av baksidan av mönsterpappret för att få den orange biten.

Baksidan av kortet följer samma mönster som de övriga sidorna.

Inga kommentarer: