torsdag 31 december 2009

Nyårskort

Här är ett nyårskort som jag gjort till Pysseltagens decemberutmaning. Utmaningen var att göra ett nyårskort på temat glitter och glamour.

Jag har använt mig av ett grått cardstock och på det lagt en av mina nya Tim Holtz-masker. Sedan har jag färgat in pappret med två olika blå färger på stämpeldyna. Längs kanten har jag också stämplat med en bladstämpel med den mörkare av de blå färgerna.

Kedjorna och den svarta urtavlan har jag stämplat dit, och klockorna och de svarta visarna har jag gjort genom att klippa ut formerna ur svart cardstock och sedan clear-embossat dem två gånger efter varandra.

Texten Gott Nytt År har jag skrivit ut direkt på kortet med min nya Gazelle, och runt texten har jag stämplat med en swirl. Jag har försökt få det att se ut som ett fyrverkeri runt texten, och jag har använt både silverembossing på watermark-dyna, silverembossing på svart dyna och silver-stickles. Just den delen var svår att se bra ut när jag fotade med blixt...

Lite punchinella, bling-brads och bling bidrog till temat glitter och glamour!


Närbild på de embossade klockorna.


Närbild på texten och fyrverkeri-swirlsen.


På insidan använde jag samma mask och teknik som på framsidan, men jag färgade bara in kanten runt om masken för att få en bra yta att skriva hälsningen på.


På baksidan använde jag fler av maskerna från samma kit, och här skrev jag även in min signatur.

2 kommentarer:

Veronica sa...

Åh gud så snyggt kort Pernilla! Hur snyggt som helst med TH masken!!

ScrapMyran sa...

Snyggt resultat med masken!