måndag 4 januari 2010

Murrigt grattiskort

Det här kortet har jag gjort efter Fruarna Liljas utmaning nr 8 som gick ut på att skapa ett kort i färgerna brunt, beige, mörkt rött och lite svart och vitt.

Jag har använt mig av ett rött mönsterpapper som bas för framsidan. Som motiv stämplade jag siluettmotivet på ett ljusbrunt papper, klippt ut och monterade på ett mörkare brunt papper. Genomgående på alla kanter är att jag har rispat och chalkat dem.

Notpappret har jag knöglat lite och chalkat. När det gäller den vinröda filtbården har jag monterat två bitar bredvid varandra för att få den lite bredare.

Till sist så gjorde jag massor av pärlor över hela kortet med min pearl maker i färgen pearl, men något måste ha hänt med den sen sist jag använde den. För när pärlorna torkade blev de mer eller mindre genomskinliga istället...


Grattis-stämpeln har jag embossat på ett beige mönsterpapper och monterat på det bruna pappret med prickar. I mitten monterade jag en vit miniros, där jag färgat in de gröna bladen längst ner med mörkbrunt för att inte bryta färgutmaningen.


Utstansade cardstock-blommor och i mitten sitter en brun miniros. Även här har jag färgat in de gröna bladen underst så att de blivit bruna istället.


Tre blommor som jag färgat med olika bruna promarkers.


Här är vänster sida av insidan. Jag har satt dit ett beige papper med samma mönster som det mörkröda på framsidan. En bit notpapper, lite bruna blommor och brunt bling som håller samma stil som framsidan. I mitten av blomman, och runt den, sitter också lite röda halvpärlor.


Höger sidan av insidan. Här sitter samma beige papper, och samma filtbård som på framsidan. Här finns det också gott om plats till att skriva sin hälsning i kortet.


Baksidan av kortet har fått samma röda papper som framsidan, och en cirkel med min signatur.

Inga kommentarer: