lördag 9 januari 2010

Utmaning - Spillbitar!

Om en månad så fyller jag år, och på sin födelsedag är det ju roligt att inte bara få presenter utan att också få ge presenter. Så därför tänkte jag ha en utmaning här i bloggen, och bland de deltagande bidragen lottar jag ut ett litet paket med scrapgodis.

Temat för utmaningen är SPILLBITAR.

Själv så sparar jag på alla spillbitar, nästan hur små som hellst, och jag är även ganska så duktig på att använda dem. Men högen med spillbitar växer ju iallafall, och det kan vara skönt att jobba ner den lite emellanåt.

Reglarna för utmaningen är:

1. Skapa ett alster (kort, LO eller alter) där du framför allt använder dig av dina spillbitar. Det ska vara ett nytt alster gjort för den här utmaningen.
2. Skriv en kommentar på det här inlägget där du länkar till ditt blogginlägg där ditt alster visas upp.
3. Lägg gärna in en länk till utmaningen i ditt blogginlägg.
4. Om du inte har någon blogg så maila en bild på ditt alster till pernilla-hellstrom[snabela]telia.com och byt då ut [snabela] mot ett @.
5. Jag vill ha din kommentar eller ditt mail senast den 8 februari kl 23.59.

Den 9 februari så drar jag sedan en vinnare som får ett litet paket med scrapgodis på posten.

Här kommer två kort som jag gjorde efter att ha sorterat min hög med spillbitar. Jag valde att sortera bitarna efter färg och gjorde två monokroma kort.

Jag hade inte så många bitar av rosa papper, så det här kortet fick bara en framsida. Och som ni ser sparar jag på väldigt små spillbitar =) Papprena är satta lite huller om buller, och högst upp har jag sedan satt en bit rosa punchinella, ett prickigt papper där jag använt hörnstansen till att göra den vågiga kanten och det söta pappret med giraffer och flamingos. Eftersom det var så många papper och mönster så valde jag att ha få dekorationer, så jag nöjde mig med några blommor, bling och akryldroppar. Grattistexten är en genomskinlig stickers.


Nästa kort blev grönt, och här valde jag att ha en ganska så enkel framsida för att lämna fokus till den stora blomman. På det här kortet har jag använt många pappersbitar som hade lite ovanliga former, som t.ex. halvcirkeln på framsidan. Några korsstygn, bling och en likadan Grattis-stickers som på förra kortet fick räcka som dekorationer.

Närbild på blomman som jag gjort själv av lite spillpapper ;)


Vänster sida av insidan. Pappret med cirklarna var vågigt eftersom jag hade klippt ut några olika cirklar ur det, så jag såg bara till att klippa rent det så att det blev runda fina böjar. Förutom papprena sitter det lite bling i hörnen.


Höger sida av insidan. Även detta papper hade redan sin form, jag har bara dekorerat med några blommor utstansade av spillbitar och likadana bling så på de andra sidorna. Här finns det sedan plats för en hälsning.


På baksidan återkommer den rundade formen igen, och här har jag skrivit min signatur.
Vill du ha mer inspiration på hur du kan använda dina spillbitar så hade StampARTic en artikel om det för några dagar sen här.
Jag hoppas att just DU vill vara med i min utmaning!
Lycka till!

4 kommentarer:

ScrapMyran sa...

Självklart ska jag vara med! Måste skriva klart en rapport den här veckan men sen ska jag ge mig i kast med denna utmaning =)
Kram!!!

Linda sa...

Hej hopp, scrapmyrans moster här!
Grattis i förskott! =)
Jag vill gärna vara med i din utmaning och här kommer direktlänken til mitt bidrag:

http://lindagyllklint.blogspot.com/2010/01/en-av-min-systerdotters-scrapping.html

.. vet inte om det blev något knasigt nu för mitt förra inlägg försvann men jag hoppas att du får det här! =)

Kram från Linda

UlrikaT sa...

Tusen tack för en bra utmaning!
Här är mitt bidrag: http://lofoto.blogspot.com/2010/01/usch.html

ScrapMyran sa...

Så konstigt...jag var inne här och kommenterade när jag la upp bidraget i bloggen...Frågade om man fick göra fler också ;)