lördag 16 januari 2010

Grönt kort med eget mönsterpapper

Det här kortet gjorde jag till Handarbetas decemberutmaning som gick ut på att man skulle skapa ett alster helt utan färdiga mönsterpapper och istället göra eget mönsterpapper med hjälp av stämplar.

Till framsidan har jag använt mig av ett vitt papper, och på det stämplat och embossat de gröna snirklarna. Sedan har jag färgat in pappret med olika färger av distresser och versa color. Därefter har jag använt en bordstämpel och maskat ihop den till en ram i svart. Så där har vi nu mitt mönstrade papper!

I övrigt höll jag dekorationerna på framsidan ganska enkla för att inte täcka mitt snygga mönsterpapper, så det blev ett band, en bukett av lite olika blommor och lite pärlor i hörnen.


På insidan har jag gjort ett till mönsterpapper på liknande sätt som det på framsidan, men här lät jag det vara tomt i mitten för att kunna skriva en hälsning där.


På baksidan har jag satt min signatur som jag skrivit ut på skrivaren, och sedan färgat in på samma sätt som de övriga papprena.

Inga kommentarer: