onsdag 6 januari 2010

Disputeringskort

Det här är ett kort till en vän som precis disputerat inom medicinsk vetenskap. Tjejen i fråga, Lova, håller också på med scrapbooking, så jag kände ju att jag hade lite krav på mig ;)

Motivet på framsidan har jag köpt på Mo's Digital Pencil Shop, och det gick väldigt snabbt och smidigt att handla där! En stor fördel är ju att man får stämpelmotivet på bara några minuter, och sedan kan man anpassa det i storlek innan man skriver ut det. Jag har sedan färglagt motivet med promarkers.

I övrigt har jag raspat och chalkat och satt på lite spets, blommor, blad och pärlfloss. Eftersom motivet är så pass detaljerat ville jag ha det ganska stort, och då fanns det inte plats för så mycket dekorationer.

Texten fortsätter på insidan och det är en modifikation på ett citat som stod i Lovas avhandling. Originalet löd "Så nära det bränns. Jag är äntligen här."


På vänster sida av insidan har jag fortsatt med samma mönsterpapper som på framsidan som bas. Sedan har jag lite notpapper som jag knöglat och chalkat, korsettsnörning med floss, lite blommor, bling och Lovas namn med L:et utstansat i mossgummi och resten av namnet är thickers.

Höger sida av insidan. Även här har jag använt samma mönsterpapper som bas, och på det sitter sedan ytterligare ett brunt cardstock som vi skrev vår hälsning på. Lite spets och vår modifierade fortsättning på citatet från framsidan.


På baksidan återkommer återigen samma mönsterpapper, notpapper och spets som jag använt på de övriga sidorna. Här har jag också skrivit en liten signatur.



Detaljbild på blommorna på framsidan. En av blommorna har jag stansat ut i notpappret och de mörklila blommorna har jag färgat in med promarker. I mitten av alla blommor sitter genomskinliga akryldroppar.


Närbild på snörningen på insidan. Ändarna på flosset har jag snurrat lite runt en penna för att få det snyggt och inte så spretigt.


Närbild på namnet på insidan.


Närbild på tagen som jag gjort på baksidan.

3 kommentarer:

BellaMio sa...

Väldigt fint kort! Härliga murriga färger. Tror nog din vän blev glad ;)

Kram Kram

Marielle sa...

Jättefint kort, verkligen välarbetat, från en som sett den live =)

Turbomalin sa...

Superläckert, gillar verkligen stämpeln på framsidan.