fredag 29 januari 2010

BOM - Tankar inför 2010

På Svensk Scrapbooking har det startat en BOM-utmaning som ska pågå hela året. BOM står för Boken Om Mig, och tanken är alltså att man ska scrappa om sig själv. Januari månads utmaning var att skapa en layout med titeln "Mina tankar inför 2010".

Jag valde att göra min BOM i a4-format. Som bas har jag tagit ett grön papper som jag distressat i kanterna. På det sitter det blå mönsterpappret som jag skurit ut mha gazellen och även här har jag distressat kanterna.

Den ljusgröna bården har jag gjort med min hörnstans och håltång och ovanpå den sitter en filtbård med stjärnor. Fotot är från vår semester på Gotland i somras, och jag har valt att dölja min journaling på en tag bakom fotot.

Blommorna har jag gjort själv med mina retropunchar. Här ser man också den utstansade bården.

Under och till höger om tagen har jag satt lite blomster-rubons. Jag tycker de följer stilen på det blå mönsterpappret väldigt bra.


Siffrorna har jag stansat ut i mossgummi, och den övriga texten är stämplad med bokstavsstämplar. Även här har jag satt några blomster-rubons.

Inga kommentarer: