onsdag 12 maj 2010

Hejaklack

Det här är den andra layouten jag gjorde till utmaningen på Stockholm City Scrap där man skulle göra två olika layouter efter samma skiss, men med olika stil.

Den här layouten blev betydligt enklare och renare, vilket passar det sportiga motivet: hejaklacken!

Som bakgrundspapper har jag använt ett gult, prickigt papper och sedan har jag gjort två tags och en bård i ett grönt, prickigt papper. Rubriken är skriven med superhärliga, tjocka thickers. Gutl och grönt har fått vara de enda färgerna på layouten för att stämma med hejaklackens klädfärger.

Prisrosetten har jag gjort av ett gult band som jag fäst på en rund bit papper med hjälp av dubbelhäftande tejp. I mitten sitter en guldbrad, och banden under är samma som på tagsen på layouten.

Swirlen har jag ritat själv på frihand med en grön penna. Här ser man också lite av det gula streck jag ritat runt hela layouten för att få en ram.

Inga kommentarer: