torsdag 6 maj 2010

T-Birds

Den här layouten gjorde jag till en tävling på Stockholm City Scrap som gick ut på att man skulle välja två rader på en bingobricka och de saker som fanns med på de två raderna fick man INTE ha med på layouten.

Jag minns tyvärr inte längre exakt vilka saker det var med på de rader jag valde, men jag vet att det var med cardstock och färdiga bokstäver. Layouten fick bli på killgänget T-Birds.

Som bakgrundspappret tog jag ett vitt papper med svarta prickar. På det sitter en stjärna som jag klippt ut av ett svart papper med diverse vitt klotter på. För att få lite färg i layouten valde jag ett blåspräckligt papper som fotomatta, vilket även matchar det blå i jeansen på fotot. Rubriken är utstansad i mossgummi, och runt kanten på layouten har jag ritat en ram.

Inga kommentarer: