tisdag 4 maj 2010

Rizzo

Den här layouten gjorde jag till en utmaning på Stockholm City Scrap som gick ut på att man skulle scrappa efter en skiss och dessutom inspireras av Anna Bergendahls låt This is my life.

Jag valde att göra ytterligare en layout till mitt Grease-album, och med tanke på temat så fick det bli en layout om Rizzo. Tjejen som inte bryr sig så mycket om vad andra ska tänka om henne, utan ger sig iväg med killar om hon känner för det.



Jag har utgått från färgerna på fotot: gult, grått, svart och lite rött. Som bas har jag använt ett grått cardstock som jag färgat in på kanterna med svart distresser. På det sitter ett embossat ljusgult cardstock som jag har färgat in med gul distresser för att få fram mönstret lite mer. En svart filtbård går tvärs över, och på högersidan har jag satt ett runt gem. Rubriken är utstansad i rött filttyg, och som journaling har jag skrivit några rader ut den sång hon sjunger på den här bilden.



De två röda sigillen har jag embossat med Distresser Embossing, så de är lite ruffa i ytan. På den ena har jag satt en blomma, utstansad i svart cardstock och med en röd pärla i mitten. På den andra har jag satt en stor brad med några blad under, utklippta i svart cardstock.



Den snygga klockan i genomskinlig plast har jag fått från Scrapmyran, och de två läckra visarna fick jag på plats av Ylwa.

Inga kommentarer: