söndag 2 maj 2010

Scrapstjärnor

För en månad sen var jag på Stockholm City Scrap, som Handarbeta ordnar. Jag har inte hunnit med att blogga några av de layouter jag gjorde då, så jag tänkte se till att de ska komma ut på bloggen under de närmaste dagarna.

Den här layouten gjorde jag till en utmaning som handlade om att man skulle scrappa ett foto från träffen. Det här fotot tog Åsa Badanka på oss som satt tillsammans, så jag gav mig på att scrappa det. Suuupertrevliga scrapptjejer för övrigt! =)

När jag hittade det här pappret i mina gömmor kände jag att färgerna var perfekta. De passade bra ihop med färgerna på fotot. Eftersom det har ganska mycket mönster som det är så lät jag layouten vara ganska enkel.

Hörnet längst upp har jag rivit bort och ersatt med ett rutigt papper, för att fånga upp rutorna i min skjorta. De två stjärnorna under har jag klippt ut i cardstock och satt fast på 3d-kuddar. Rubriken har jag stansat ut i mossgummi, och datumet har jag skrivit på en självhäftande chipboard. Under fotot har jag stuckit in en tag där jag skrivit upp namnen på oss alla.

Inga kommentarer: