måndag 28 september 2009

Babysim

Den här layouten är också gjord till en utmaning på Enköpings pysselträff. Den här gången var det en fri utmaning, dvs man fick göra vad man ville. Jag valde att mestadels använda material från materialkitet.

Layouten handlar om Aron som tycker det är väldigt roligt med babysim, och hur han sparkar och simmar så mycket han kan för att få tag i det han vill ha.

Jag valde att sätta fotona diagonalt över layouten, och låta alla blommor följa samma form för att förstärka känslan av rörelse. Bakgrundspappret tycker jag får en att tänka på vattnet i en simbassäng som glittrar när någon rör sig i det. Även den orange bården är tänkt att lika en vågrörelse.

Journalingen har jag skrivit på fyra tags som jag fäst en vid varje foto, och rubriken är orange thickers. Runt kanten på hela layouten har jag raspat och sedan chalkat för att få som en ram runt.

Närbild på några av blommorna. De är utstansade i cardstock med mina nyinköpta retro flower-stansar. Underbara!! I mitten av varje blomma har jag gjort tre små pärlor med pearl maker som jag fick låna av Scrapmyran. Det var verkligen en toppengrej, sån ska jag köpa!

Närbild på de två små sköldpaddorna som följde med i materialkitet.

Närbild på den underbart söta fisken som också följde med i materialkitet.

Inga kommentarer: