tisdag 29 september 2009

Luciakort nr 2

Här kommer ett julkort som jag gjort efter Kazans skiss nr 36 på 2sketches4you.

Det gröna bakgrundspappret har jag gjort själv med distresser. Först färgade jag in det med hjälp av en sminksvamp, sedan tryckte jag med stämpeldynan på en bit plast och avslutade med att trycka pappret mot plasten för att få prickarna. Mönsterpappret är baksidan av ett julpapper, och den orange cirkeln är en stickers som jag satt dit peel off-orden God Jul på. Stämpeln med Lucia-filuren är ena halvan av en stämpel, och jag har färglagt den med Promarker. Den vågiga kanten har jag gjort med hjälp av en hörnstans.

På baksidan har jag använt samma mösterpapper som på framsidan, och på den satt en snöstjärna från Inkido.

3 kommentarer:

Ivanka sa...

Such a cute card. Great job with your background and the image is so cute.

cnelson sa...

such cute cards!

Unknown sa...

om-gosh that little monster image is just too darling.
Thanks for playing
:) Kazan