måndag 21 september 2009

Helvitt kort

Jag är med i en swap på Svensk Scrapbooking som går ut på att tolv personer har valt varsin månad och varsin färg. Varje månad ska sedan alla skicka ett paket med scrapsaker i månadens färg till den person som valt innevarande månad. Så man skickar alltså iväg ett paket i månaden i elva månader, och en månad får man själv elva paket i sin egen färg.

Den första månaden var färgen vit, och eftersom jag ville skicka med ett kort med paketet så valde jag att göra det i månadens färg: vitt! Det är inte helt enkelt att göra ett kort i vitt, för det finns ju inte alltför många nyanser av vitt. Jag ville inte heller ha med något stämpelmotiv, eftersom själva stämplingen då skulle bli i en annan färg, och mot det vita kortet i övrigt tror jag det skulle ta för mycket fokus. Istället valde jag att fokusera på olika material och strukturer.

Här på framsidan har jag börjat med att embossa ett vitt papper i cuttlebugen för att få som ett mönsterpapper i botten. Sen har jag använt mig av en stor blomma, filtband, små blommor, halvpärlor och ett frimärke som även det är stansat och embossat i cuttlebugen. Texten "vit" är utstansad i filttyg och fastsatt på en bit papper som är lite mer naturvitt och som jag raspat i kanterna.

Här är kortet lite mer från sidan så man ser de olika strukturerna och att kortet bygger endel på höjden.

Inga kommentarer: