måndag 24 november 2008

Blomsterkort

När jag gjorde det här kortet utgick jag ifrån tygbandet med blommor på framsidan. Jag blev mest nöjd med framsidan som blev mest harmonisk i färgerna.


På den ljusblå kortstommen har jag satt på ett randigt papper och ett tygband med blommor. Kalendern är en stämpel från Inkido. Flickan är en stämpel från Magnolia som jag har färglagt med promarker. För att få till lite jeanskänsla på byxorna har jag först målat med en mörkare blå över hela byxan, och sedan ovanpå det målat med en ljusare, men då inte hela vägen ut i kanterna. Den här gången har jag dessutom för första gången gjort lite rosiga kinder, men det syns inte så bra på fotot. Flickan är sedan fastsatt på 3d-kuddar.


På insidan har jag på vänstersidan dekorerat med utstansade blommor i mörkblått och orange, och utklippta hörn i mörkblått. På högersidan har jag rivit kanterna på en bit av samma papper som på framsidan, och på det har jag textat GRATTIS.


På baksidan har jag använt min stämpel med en blomsterkrans och färglagt blommorna med promarker. I mitten sitter som vanligt min signatur.

Inga kommentarer: