onsdag 5 november 2008

Rabarbermuffins

Här är ett receptkort på rabarbermuffins som jag gjorde för ett tag sedan. Nu är swappen avslutad, så nu kan jag visa upp kortet!

Till det här kortet fick jag inspiration från en skiss faktist! Det var första gången jag arbetade efter en skiss, och jag kan väl säga att såhär i efterhand så blev det ju inte riktigt som skissen. Men det var roligt för att få lite inspiration.

Texten Rabarbermuffins har jag skrivit ut från datorn direkt på cardstocken. Även själva recepttexten har jag skrivit ut och sedan ritat runt med en svart penna. Jag tycker det är ett snyggt sätt att rama in texten på.

Lite mönstrat papper, blommor och blingstenar. Ett ganska så enkelt kort, men jag tycker ändå det är riktigt snyggt. Jag har arbetat med andra färger än jag brukar, och det är en liten utmaning i sig!

2 kommentarer:

Lisbet sa...

Men jisses, den här bloggen känner kag inte igen. Nu blir jag här en stund

Anonym sa...

Här har jag inte kikat in förut så nu tänker jag oxå ta en titt! =)Välkommen till mig på besök!

Ha det gott, kram