onsdag 19 november 2008

Mappkort

Nu har jag gjort mitt första mappkort! Det var lite pilligt, men när man väl kommit på hur man gör så var det inte så svårt. Däremot gäller det att tänka efter om man vill sätta brads i den nedre delen, och isåfall göra det innan man limmar ihop sidorna. Det missade jag, så det blev lite kämpigt att få dit braden för stängningen.

En beskrivning på hur man gör sånna här kort finns här.


Som stome till kortet har jag använt svart cardstock, och sedan har jag klistrat på ett rosa papper med rosa blommor. Stämpeln är från Sarah Key och jag har färglagt den med promarker. Bakom stämpeln sitter ett lila papper, och det är baksidan på det rosa pappret. Sen har jag satt på lite olika blommor och blingstenar i mitten av dem. Snirklarna har jag klippt loss från en filtbård. Som stängning av kortet har jag satt en bling-brad längst ner och knytit fast en bit organzaband runt den. Sedan har jag gjort ett hål i stämpel-pappret, trätt bandet igenom hålet och knutit en rosett.

Här är insidan av kortet. På den övre delen har jag vänt på pappret så den lila baksidan sitter utåt, och det var där jag skrev hälsningen. Här ser man också presentkortet som vi gav bort i present. Det var presentkortet som fick bestämma formen och storleken på kortet.


På baksidan har jag satt en snirkel från filtbården och även här har jag satt en cirkel av baksidan av pappret som jag har satt min signatur på.



Här är kortet lite från sidan, så man ser hur fickan är gjord.


4 kommentarer:

Ulle sa...

Kanonfint!

Anonym sa...

Jättegulligt! =)

Ha det gott, kram!

Anonym sa...

Vilket urtjustgt kort!! Riktigt pyssligt det där.
Kom hit för att kika och säga att du är nu tillagd på Svensk Scrapbookings blogglista.
Kram & trevlig helg!

Annica H sa...

Snyggt kort, i snygga färger!
Tack för den snälla kommentaren i min blogg! Måste säga att er familj har en störtskön blogg! Måste ta mig mer tid till att "bläddra runt" här! :)