lördag 29 november 2008

Löv is in the air

Här är ett kort jag gjort med Z-vikning. Det är ett kärlekskort att ge till en man, och jag blev väldigt nöjd med det! Texten "löv is in the air" hörde jag faktist på lekparken i höstas av en tonårskille som singlade lite löv över sin kompis och hans tjej. Och jag tyckte den var helt klockren till ett kort!

På framsidan har jag använt mina nya löv-stämplar från Magnolia och stämplat i ett hjärta som jag ritat och klippt ut på frihand. Hjärtat är monterat på ett lite större hjärta i röd cardstock och löven har jag färglagt med promarker. Texten har jag stämplat med mina bokstavsstämplar.

På insidan har jag ritat ett likadant hjärta som på framsidan för att skriva hälsningen i. På mittenbiten av pappret har jag valt ett annat papper än på framsidan, men det går i samma stil och färgtoner.

På baksidan har jag satt en bit av samma papper som på framsidan. Där sitter även min signatur som vanligt, men denna gång i form av ett hjärta.


Så här ser kortet ut när det står upp.

Inga kommentarer: