söndag 18 januari 2009

Godisask

Här är en ask med Anthon Berg som min mamma har fått i födelsedagspresent, som jag gjorde nytt omslag till. Själva omslaget gjorde jag helt enkelt genom att öppna upp orginalomslaget och använda det som mall. Sedan gjorde jag den mesta dekoreringen innan jag klistrade ihop omslaget.

Här är asken snett uppifrån.

Här är asken från andra sidan.

Här är uppifrån. Här har jag använt en stämpel från Magnolia som jag färglagt med promarker och klippt ut. Texten har jag skrivit förhand, och stjärnorna har jag klippt loss från ett filtband.


Här är ena långsidan. De två lila tagsen är baksidan av det mönstrade pappret, och den gröna tagsen är en spillbit jag hade kvar från ett papper från samma tillverkare. Det är några gröna ränder i samma nyans i det mönstrade pappret, men det syns inte så bra på fotot. Texten har jag skrivit för hand, och jag har sedan använt brads för att fästa bandet i tagsen, och sedan alltihop i omslaget.

Här är den andra långsidan. Även här har jag använt en stämpel från Magnolia som jag har färglagt med promarker och sedan klippt ut. Och texten har jag skrivit för hand.

1 kommentar:

Caroline sa...

Verkligen jättefin!!! Det är så roligt att altra saker!