måndag 5 januari 2009

Vänskapskort

Här är ett kort som jag gjort till Sukkersötts utmaning #22. Det är första gången jag använder någon av deras skisser, men det var roligt! Man får tänka i lite nya banor när man använder en skiss.

På framsidan har jag använt mig av en stämpel från Rachelle Anne Miller som jag färglagt med promarker. Stämpeln innehåller egentligen både en kille och en tjej, men här valde jag att bara ta med killen. Tagen är en bit röd cardstock som jag stämplat lite bruna swirlar på och raspat i kanterna. Stjärnorna är en filtbård, och i mitten av alla blommor har jag satt en liten tygblomma som jag klippt loss från ett band.


På baksidan har jag satt min signatur. Här har jag använt lite av samma teknik som på framsidan, dvs att jag har klippt itu mönsterpappret och satt dem med en glipa emellan. Jag har också dragit med en röd promarker runt kanterna på mönsterpappret, på samma sätt som på framsidan.

4 kommentarer:

Bev sa...

Wonderful card, I love the sweet image

hugs Bev x

Lotta sa...

Åh vilket gulligt kort....gillar verkligen detta.

Maya sa...

Så utrolig herlig kort!
Og så stilig fargekombinasjon!!
Klem fra Maya.

Kickans_blogg sa...

Så många fina alster du gjort!! :0)
Tack för kommentaren hos mig!!
Kramen Kicki