måndag 12 januari 2009

Grattiskort med tags

Här är ett grattiskort som jag gjort till en vän. På insidan av kortet skrev jag grattishälsningen, och på tagsen skrev jag en lite mer personlig hälsning.

På framsidan har jag en ficka som jag stoppat ner en tags i. Själva fickan har jag sedan dekorerat med ett mönstrat papper och en blomma med en genomskinlig halvpärla i mitten. Runt kanten har jag satt ett blomband, och längs kanten högst upp har jag ritat ett streck med en vit penna.

På baksidan har jag satt samma mönstrade papper som på framsidan, och här sitter även min signatur. Jag har också ritat streck längs kanten med den vita pennan, på samma sätt som på framsidan.

På insidan av kortet har jag satt en stämpel från Magnolia som jag har färglagt med promarker. Jag försökte här välja färger som skulle matcha med mönsterpappret på framsidan.

Här är framsidan av tagsen. Den är gjord i samma mönsterpapper som jag använt på kortet, och runt kanten har jag ritat med den vita pennan. Högst upp har jag satt några band som jag har fäst med en rosa brads.


Här är baksidan av tagsen. Även här har jag ritat längs kanten med den vita pennan. Jag har också satt fast en blomma högst upp för att dölja benen från bradsen. I mitten av blomman har jag klistrat fast en blomma från samma band som jag använde på framsidan av kortet.

1 kommentar:

Bodil sa...

Tack för kommentaren! Nu har jag tittat runt här inne hos dig. Du gör jättefina kort. Det här senaste är i mina favoritfärger - rosa/lila. Men sedan jag blev mormor har det blivit en hel del i blått. Ljusblått är jättefint tillsammans med brunt och lime.
Kram