måndag 5 januari 2009

Grattiskort med tårta

Här är ett kort som jag gjorde i omvänd ordning. I vanliga fall brukar jag först välja papper, och sedan färglägga utifrån vilken färg papprena har. Den här gången ville jag testa att färglägga en stämpel med akvarellpennor, och valde då färger fritt. Sedan kom jag på att jag var tvungen att hitta papper som skulle matcha efteråt, men som tur var hade jag dessa som blev väldigt bra!

På framsidan har jag satt denna stämpel från Magnolia som jag färglagt med akvarellpennor. Jag har sedan satt fast henne på kortet med 3d-kuddar. I mitten av blommorna har jag satt vitt stickles (glitterlim), men det syns inte så bra på fotot.

På baksidan har jag använt en färdig tags som matchar pappret på framsidan till min signatur.


På insidan har jag använt ett papper i samma färger, men med ett annat mönster, och på vänstersidan har jag satt en stor blomma med en brad i mitten.

Inga kommentarer: